Alimente pentru o inimă sănătoasă…

Vara este anotimpul legumelor şi fructelor. Consumate mai ales în stare proaspătă, acestea au numeroase efecte benefice asupra organismului. În primul rând, ajută la hidratare şi reenergizare, menţin echilibrul nutriţional şi energetic şi sunt implicate în procesul organismului de adaptare la căldură. Toate acestea, datorită conţinutului bogat în minerale şi vitamine. Aşadar, vara aceasta consumaţi, în pricipal, fructe şi legume de sezon. Roşii, ardei gras, cireşe şi pepene roşu, dar nu uitaţi că organismul nostru are nevoie şi de proteine, aşa că încercaţi să consumaţi, în cantitaţi moderate, alimente precum carne, ouă sau paste. Evitaţi mâncărurile prea grele sau bogate în grăsimi. Evitaţi şi prăjelile. Încercaţi să pregătiţi mâncarea prin metode sănătoase şi să alegeţi alimente proaspete. Hidrataţi-vă corect! Pentru a evita deshidratarea, este bine să beţi cât mai multe lichide. Puteţi opta pentru mai multe variante: ceai rece, limonadă, sucuri de fructe sau apă minerală. Puteţi alege de exemplu, ceaiul verde care este bogat în antioxidanţi sau ceaiurile de fructe care conţin o cantitate mare de vitamina C.Iată câteva fructe şi legume de sezon şi rolurile lor:

Afinele, frăguţele şi zmeura sunt fructe cu un conţinut bogat de antioxidanţi şi fibre alimentare. Antioxidanţii sunt implicaţi în reducerea riscului de apariţie a cancerului şi în întârzierea îmbătrânirii organismului, iar fibrele menţin un tranzit intestinal normal.

Vişinele reduc stratul de grăsime, scad colesterolul total şi trigliceridele, au rolul de a reface fibrele musculare, ajută organismul să se relaxeze, au efect antiinflamator şi analgezic. Sunt bune antioxidante prin conţinutul mare de vitamina C, ajută la detoxifierea organismului, iar cantitatea mare de potasiu pe care o conţin le clasează în fructele ce contribuie la stabilizarea ritmului cardiac. Reduc riscul de diabet datorită vitaminei E, o vitamina hipoglicemiantă. Cura de vişine este indicată şi în cazul persoanelor cu probleme cardiace, dar ea nu trebuie urmată de persoanele care au aciditate gastrică crescută.

Pepenele roşu este fructul care ajută cel mai bine în lupta cu căldura. El are o concentraţie de 90% apă, dar şi un conţinut bogat în vitamine, minerale, fibre, proteine, calciu, acid folic, magneziu şi potasiu.

Pepenele roşu poate fi un adevărat medicament împotriva anumitor boli, cum ar fi cele biliare, cardiovasculare, renale sau chiar boli de piele. Puteţi mânca, de asemenea, mult pepene roşu, dacă doriţi să pierdeţi în greutate.

Dovlecelul nu ar trebui să lipsească din alimentaţia noastră, mai ales în timpul verii. El conţine potasiu, fibre, vitamina A, calciu şi zinc, de aceea consumul său este indicat persoanelor care suferă de HTA, diabet, celor cu afecţiuni oculare sau în reglarea tranzitului intestinal.

Roşiile pot fi numite legumele verii. Ele sunt foarte uşor de procurat în acest sezon şi au multiple roluri benefice asupra organismului. Roşiile au un conţinut semnificativ de vitamina E, C, A si B, dar şi săruri minerale de calciu, magneziu şi fosfor. Ele au efecte benefice asupra sistemului cardiovascular, sunt implicate în prevenirea cancerului, ajută la o bună circulaţie a sângelui şi, în acelaşi timp , întăresc sistemul imunitar.

Valentina Enache

Adaugă comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.