Zeci de adolescenți din SUA spitalizați cu probleme grave la plămâni după ce au vapat

Oficialii din domeniul sănătății din S.U.A.  avertizează despre posibile pericole de sănătate pentru adolescenții care pufăie din țigările electronice. Mai mulţi tineri au ajuns recent la spital după ce a suferit probleme de respirație, convulsii și leziuni pulmonare severe după utilizarea acestor produse.

Ţigările electronice au apărut pe piaţa în urmă cu aproximativ zece ani și au devenit rapid atât de populare în rândul tinerilor, încât persoana care deţine funcţia de Chirurg Şef al SUA consideră fenomenul o epidemie.

Utilizatorul inhalează dintr-un atomizor, care încălzește un lichid aromat cu nicotină care se vaporizează și ajunge în plămâni. Inițial, producătorii au declarat că ţigările electronice au fost concepute pentru a ajuta adulții să renunțe la fumat. Cu toate acestea, s-a întâmplat ca adolescenții, din care mulți nici nu fumează țigări obișnuite, au fost încântați de aromele dulci precum pepene verde și gumă de mestecat precum și de ambalajele caricaturale care seamănă cu ambalaje de bomboane, ca să nu mai vorbim de nicotina care duce la dependență.

Doctor Mike Gutzeit, şef de secţie la Spitalul de Copii din Wisconsin, a declarat: „Vaparea în rândul adolescenților le dăunează și vrem să spunem acest lucru foarte clar și tare”.

Deoarece ţigările electronice sunt relativ noi, nu se știe prea multe despre impactul lor pe termen lung, în special asupra tinerilor. Însă oficialii din domeniul sănătății sună alarma cu privire la problemele de respirație, ajungându-se chiar şi la leziuni pulmonare severe, după ce numărul adolescenţilor care au ajuns la spital a crescut.

Printre cei afectaţi au fost patru cazuri în Minnesota, până la doisprezece în Wisconsin, șase în Illinois și cel puțin unul în Florida.

Chance Ammirata, în vârstă de optsprezece ani, a fost grăbit la spital cu insuficiență pulmonară.

„M-am simțit de parcă am făcut un atac de cord! A fost groaznic”, a spus el.

Chance spune că medicii săi i-au spus că are o afecțiune ce a fost agravată de vapare. Acum, pe Instagram, el declară: „Nicotina ne distruge mintea şi corpul”, adăugând: „Câți copii trebuie să fie spitalizați pentru ca noi să ne oprim !?”

Un alt adolescent, Dylan Nelson, a fost plasat în comă indusă medical după ce a  vapat, potrivit fratelui său.

„Traumă pe care a provocat-o la plămâni este semnificativă”, a spus el.

Medicii spun că aceste leziuni pulmonare acute și agresive par a fi cauzate de ţigara electronică, deși acest lucru nu este încă confirmat.

„Recunoaștem că afecţiunile pe care aceşti tineri le au nu sunt rezultatul unei infecții cu virusuri sau bacterii”, a declarat dr. Emily Chapman, doctor la Children’s Hospital din Minnesota. „Pare mai degrabă să semene cu vătămările cauzate de inhalarea unui fel de substanță caustică. Corpul reacționează de fapt la ceva care a fost expus sau depus de-a lungul mucoasei plămânului.”

Cercetările arată că adolescenții care folosesc țigări electronice au mai multe șanse să înceapă să fumeze țigări obișnuite. Iar utilizarea continuă a nicotinei poate face mai atractivă experimentarea unor droguri periculoase cum ar fi cocaină.

Sursa: CBN News