Mana de Luni: „Puterea Incomparabilă a viziunii”


Prima mea experiență de condus automobilul fără a avea pe cineva în dreapta mea, a fost una de neuitat pentru mine. Lucram atunci ca muncitor pe aprovizionare, la un magazin de alimente, la distanță de aproximativ 7 kilometri de casa unde locuiam, iar părinții mei au fost de acord ca eu să conduc una dintre mașini.

Am avut parte de niște lecții de condus foarte bune atât din liceu, cât și din partea tatălui meu și a unchiului meu din Texas cu care petrecusem vreo șase săptămâni în vara ce trecuse. Așa că mă simțeam bine pregătit, iar drumul spre magazin a fost unul fără peripeții. Drumul înapoi, însă, a fost altă poveste.

Cam pe la ora 10 p.m. am terminat programul și am ieșit din magazin către mașină. Se lăsase o ceață foarte deasă și nu puteam să văd la mai mult de 3 metri în fața mea. Mi-am zis: „Ei bine, să vedem cum facem acum”. Din fericire, făcusem această rută de la magazin și către magazin de multe ori, atât ca șofer, cât și ca pasager, așa că aproape vizualizam traseul înaintea mea, chiar dacă ceața mă împiedica să văd cea mai mare parte a drumului. Luminile de la faruri păreau că se reflectă înapoi spre mine, iar asta nu mă ajuta deloc.

Aceasta se întâmpla în zilele în care nimeni nici măcar nu concepuse telefonul, așa că nu puteam să iau legătura cu părinții mei. Mama mea deja ajunsese într-o stare gravă de nervozitate, iar tata se gândea să înceapă o căutare de unul singur, dacă era nevoie. Din fericire, am ajuns acasă cu bine, fără nicio zgârietură pe mașină, deși drumul spre casă a fost cu mai mult de o oră mai lung decât în mod normal.

Împărtășesc această relatare deoarece, câteodată, așa este în viață. Întâmpinăm o criză, fie la locul de muncă, fie în viața personală, și nu putem vedea aproape nimic înainte. „Unde să merg? Este bun acest drum? Oare sunt obstacole în față care nu se văd in cauza `ceții` și care ar putea să mă rănească?”

Totul ajunge să se rezume la viziune – sau la lipsa ei. În contextul afacerilor, mulți antreprenori de succes, dezvoltatori sau lideri au avut parte de realizări mari în mare parte datorită unui factor cheie: au avut o viziune pentru ceea ce voiau să facă și pentru modul cum să ajungă acolo. Și s-au ținut cu tot ce au avut de acea viziune, chiar când drumul a părut încețoșat sau obscur.

În mod asemănător, o echipă de afaceri se dezvoltă atunci când fiecare din echipă aderă la o viziune comună – nu doar pentru prezent, ci și pentru viitor. Poate cunoașteți întâmplarea cu un zidar care, în urmă cu câteva secole, a fost întrebat ce lucrează. În timp ce colegii lui au dat răspunsuri de genul: „amestec ciment” sau „înalț un zid”, acel zidar a răspuns: „Construiesc o catedrală”. Aceasta este viziunea!

Biblia vorbește mult despre viziune. O traducere a textului din Proverbe 29:18 spune așa: „Acolo unde nu este viziune, oamenii pier.” O altă traducere ar fi: „Când nu este nicio descoperire dumnezeiască, poporul este fără frâu…”.

Un lider eficient este acela care înțelege importanța de a avea o viziune pentru o echipă, care să răspundă  la întrebări cum ar fi: „Încotro ne îndreptăm?” „De ce mergem într-acolo?”, „Cum ajungem acolo?”, „Ce vom face când vom ajunge acolo?”, Construim doar un zid – sau o catedrală?

Autor: Robert J. Tamasy

Sursa: CBMC INTERNATIONAL

Adaugă comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.