Părinţi din Marea Britanie supăraţi că la şcoală băiatul lor este strigat cu nume de fată

Părinții unui băiat au criticat profesorii de la școala unde acesta este elev, pentru că au început să se adreseze fiului lor cu un nume de fată, fără ca ei să fie anunţaţi că copilul lor ar fi transgender.

Reprezentanţii şcolii din Rhondda Cynon Taf, din sudul Țării Galilor, au declarat că băiatul, care avea sub 14 ani, a solicitat să fie strigat cu un nume de fată și a cerut să se facă cursurile de educație fizică pentru fete.

Tatăl băiatului a spus că fiul său „a fost ţinta unor acţiuni de bullying”, dar că „nu i-ar fi menționat niciodată că ar simţi că este un alt gen”, potrivit The Sunday Times.

În timpul unei întâlniri cu reprezentanţii școlii, familia și-a exprimat dorința ca fiul lor să beneficieze de  consiliere înainte de orice schimbare.

Reprezentanţii şcolii a spus însă că sunt obligaţi să respecte hotărârile autorităților locale în această privință, cunoscute sub numele de „set de instrumente trans”, și că unii profesori au început deja să-l strige cu un nume de fată.

Conform tatălui băiatului: „Şcoala a susţinut că copilul are toate drepturile să facă acest lucru. Noi am spus: „Nu, așteaptă, nu-l putem călăuzi într-o direcție care ne sperie foarte tare, nu știm unde duce acest drum”.

„Școala se află într-o poziție dificilă întru-cât este obligată să urmeze deciziile consiliului, care par a spune că trebuie să fii de acord cu dorințele copilului. A fost o perioadă oribilă.”

În timpul întâlnirilor cu reprezentanţii școlii, s-a sugerat ca băiatul să întâlnească reprezentantul unui ONG, despre care părinții săi credeau că ar fi „neutru” și că „vor fi purtătorii de voce ai copilului”.

Însă în notele de la ședințe, reprezentantul ONG-ului  i-ar fi spus băiatului că este „dreptul său să fie numit oricum ar vrea”.

Băiatul le-a spus părinților săi că reprezentanul ONG-ului i-ar fi spus că, dacă numele său nu va fi schimbat în catalog va avea dificultăţi şi că ar trebui să înceapă să poarte haine de fete.

Familia băiatului a contestat acest lucru cu avocații, iar consiliul local Rhondda Cynon Taf a confirmat că a suspendat temporar aplicarea „setului de instrumente trans” și că va avea loc o revizuire.

Conform îndrumărilor consiliului, școlile trebuie să sprijine copiii care vor să-și schimbe genul, ca aceştia să poată folosi toaletele și vestiarele care sunt conforme cu identitatea lor de gen.

Conform dispoziţiilor din „setul de instrumente trans”,  „un elev care se identifică ca o fată trans, dar s-a născut biologic bărbat, nu este un ‘băiat îmbrăcat în fată’, ci este ‘o fată care, în acest moment, seamănă cu un băiat’.”

Un purtător de cuvânt al consiliului din Rhondda a declarat: „Având în vedere că au trecut mai mult de doi ani de la introducerea „setului de instrumente”, această vacanță școlară ne-a oferit un moment oportun să analizăm modul în care hotărârile noastre ar putea fi îmbunătățite pentru a sprijini mai bine școlile și elevii lor. Vom căuta să restabilim setul de instrumente cât mai curând posibil, odată ce examinarea noastră este finalizată.”

Acelaşi lucru se întâmplă şi în Scoția, unde  s-a anunțat la începutul acestei luni, că copiii începând de la vârsta de patru ani își vor putea schimba genul la școală fără a fi nevoie de acordul părinților.

Orice elev care decide că dorește să-şi schimbe genul trebuie să fie susținut și ascultat în școală, conform hotărârii guvernului scoțian.

Hotărârea se aplică începând cu școlile primare, unde copiii mai mici au doar patru sau cinci ani, deoarece „recunoașterea și dezvoltarea identității de gen pot avea loc la o vârstă fragedă”.

Hotărârea impune de asemenea profesorilor să nu pună sub semnul întrebării decizia unui copil care spune că vrea să facă tranziția pentru a trăi ca băiat sau fată – ci să ceară direct noul nume și pronume cu care aceştia vor să fie adresaţi.

Școlilor primare și gimnaziale li s-a spus, de asemenea, să introducă în programa școlară cărți cu persoane transgender, să li se permită elevilor să aleagă ce vestiar sau toaletă vor să folosească și să ia în considerare introducerea unei uniforme neutre din punct de vedere al genului.

Îndrumările au fost catalogate ca „șocante” și au ridicat îngrijorări că copiilor li se permite să ia decizii care le-ar putea schimba viața de la o vârstă mult prea fragedă.

Hotărârea spune: „Unii tineri își explorează identitatea de gen în cadrul școlii primare. Școlile primare trebuie să poată satisface nevoile acestor tineri pentru a se asigura că au un mediu sigur, incluziv și respectuos în care să învețe.”

O secțiune despre „schimbarea numelui și a sexului înregistrat” afirmă că copiii trebuie pur și simplu să le spună altora în mod informal că vor să folosească un nume diferit și că nu trebuie să înregistreze acest lucru în mod oficial în catalogul şcolar. Îndrumările pentru personalul școlii cu privire la ce să facă dacă un copil dorește să discute despre genul lor include întrebarea „ce nume și pronume ar trebui să folosiți pentru a vă adresa acestora.”

De asemenea, se spune că ar trebui să-i întrebe pe copii dacă părinţii lor ştiu despre identitatea lor de gen – însă nu sugerează că profesorul ar trebui să-i contacteze pe părinţi.

Sursa: Daily Mail

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.