Stephen Phelan, director de top al unei mari corporații de credit ipotecar, a vorbit în cadrul unei conferințe despre abordarea companiei sale în ceea ce privește grija față de membrii echipei. După ce a examinat nevoile colegilor, compania a a ajuns la concluzia că toată lumea are trei nevoi comune la locul de muncă. Stephen a spus că toată lumea are nevoie de: 1) prieteni la serviciu, 2) prieteni în timpul unei crize și 3) scop în munca pe care o prestează.
Să începem cu prima nevoie. Diverse studii au arătat că foarte puțini oameni au prieteni autentici. (Nu luăm în calcul „prietenii” de pe rețelele sociale) Cea mai bună oportunitate de a dezvolta prietenii se găsește adesea la locurile noastre de muncă. Cunoscând acest lucru, compania lui Phelan a stabilit un program unic de mentorat pentru a încuraja angajații să dezvolte și să cultive relații de prietenie la locul de muncă.
Cum arată acest gen de prietenie – dincolo de cunoștințele ocazionale sau de conexiunile necesare care se dezvoltă între membri unei echipe la locul de muncă? Vechiul Testament al Bibliei ne oferă această perspectivă utilă: „Prietenul adevărat iubeşte oricând şi în nenorocire ajunge ca un frate” (Proverbe 17:17). În mod clar, acest lucru necesită mai mult decât a fi doar simplii vecini de birou sau cabină.
În ceea ce privește a doua nevoie – a avea prieteni în timpul unei crize – Phelan a observat că angajatorii au o oportunitate ideală de a demonstra că sunt prieteni cărora le pasă atunci când angajații trec prin crize familiale, financiare sau medicale. Acestea sunt momente în care cuvintele lor pot trece în acțiune.
Un prieten de-al meu avea un angajat în Mexic care a fost răpit de un cartel de droguri. Evident, acest lucru a reprezentat o criză din mai multe privințe. Echipa prietenului meu a găsit modalități de a sprijini familia angajatului și, de asemenea, a lucrat îndeaproape cu autoritățile guvernamentale și cu autoritățile de aplicare a legii pentru a-și aduce angajatul acasă în siguranță.
Un alt verset biblic care se aplică în astfel de circumstanțe ne învață: „Cine îşi face mulţi prieteni îi face spre nenorocirea lui, dar este un prieten care ţine mai mult la tine decât un frate” (Proverbe 18:24). Angajatorul ar trebui să caute abordări proactive pentru a fi un prieten apropiat cu angajații în timpul crizelor, indiferent de tipul acestora.
A treia nevoie citată de Phelan – explorarea modalităților de a-l ajuta pe fiecare angajat să găsească un scop în munca sa – aduce o perspectivă diferită. Cu ani în urmă, pe când predam la o conferință despre modul în care să ne găsim scopul în muncă, o angajată a unui azil de bătrâni m-a abordat. Anterior fusese un om fără adăpost, așa că prioritatea ei era să reușească să-și asigure cele mai elementare nevoi fizice – locuință, hrană și îmbrăcăminte .
Este de înțeles faptul că pentru ea munca reprezenta pur și simplu un mijloc de a câștiga un salariu. Astfel, faptul că munca ar putea avea un alt scop decât acela de a câștiga un salariu a fost o idee revoluționară pentru ea. Când această femeie a descoperit scopul măreț pe care Dumnezeu îl are pentru locul ei de muncă, a început să se roage și să aibă grijă de pacienții ei într-un mod mai profund, găsind un sens mai mare în responsabilitățile ei zilnice.
Pentru mine, acesta a fost un exemplu excelent a ceea ce Romani 8:28 ne învață: „De altă parte, ştim că toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, şi anume spre binele celor ce sunt chemaţi după planul Său”. Experiențele pe care această femeie le-a avut pe când fusese o persoană fără adăpost au echipat-o cu o înțelegere și o compasiune unică, inspirând-o să devină cineva care ar putea vedea valoarea în munca ei într-un mod diferit. Când îi putem ajuta pe angajați să-și îndeplinească scopul, nu satisfacem doar o nevoie profund simțită, ci îi dezvoltăm să devină membri mai loiali ai echipei.
Sursa: CBMC INTERNATIONAL
Tradus și adaptat de Secretariat BCER
1 Aprilie 2024
