Baptiștii din România - Pionierii - Mihai Ciucă

Gândul de Duminică cu Cristian Galea: „Implicarea în politică este biblică?”

Implicarea în politică este biblică? Haideți să parcurgem cărțile Vechiului Testament pentru a descoperi un răspuns.

De la momentul creației din Geneza am primit un mandat – să dezvoltăm instituții pe pământ. Prin această sarcină, înțelegem că prioritățile noastre relaționale sunt guvernate de faptul că toți suntem înzestrați cu aceeași valoare și demnitate. Cu alte cuvinte, nu există oameni din prima ligă. Sub autoritatea lui Dumnezeu, această egalitate esențială este punctul de plecare pentru toată guvernarea umană. Fiind făcuți după chipul lui Dumnezeu, suntem chemați să manifestăm cu credință acea imagine în munca noastră de zi cu zi. Noi guvernăm pentru că El guvernează. În tot restul Bibliei, Dumnezeu continuă să cheme oamenii înapoi la acest mandat. Cu Iosif vedem cum Dumnezeu folosește un om pentru a guverna într-un ținut străin pentru protecția și prosperitatea poporului său.

În Exod vedem cum Moise a fost o figură profund politică și începem să primim legile care exprimă inima lui Dumnezeu pentru o bună guvernare.

Cu un accent puternic pe moralitatea personală și corporativă și îngrijirea săracilor, Leviticul ne arată cum legea este concepută pentru a acoperi toate dimensiunile relațiilor lui Israel cu Dumnezeu, între ei și cu pământul.

Cartea Numeri propune un proces democratic pentru selecția liderilor reprezentanți.

Deuteronomul afirmă ideea egalității în fața legii pentru regi și cetățeni deopotrivă (vezi: Magna Carta).

Iosua arată necesitatea integrității liderilor și a unei identități naționale puternice în care moralitatea este esențială.

Judecătorii arată modul în care Domnul ridică și împuternicește oameni care să scoată națiunea din păcat. De asemenea, arată necesitatea ca femeile să-și asume responsabilități naționale de conducere.

Rut arată cum responsabilitatea socială transcende contractul legal.

1 și 2 Samuel reafirmă egalitatea în fața legii.

Cărțile 1 și 2 Regi ne arată cum arată guvernarea cu binele și cu răul. Aceste cărți arată cum liderii sunt supuși unei responsabilități mai mari pentru acțiunile lor.

Cărțile 1 și 2 Cronici ne arată inima lui Dumnezeu pentru țară prin răspunsul la cererea lui Solomon pentru înțelepciunea de a guverna.

Ezra demonstrează puterea Cuvântului de a restabili identitatea și direcția unui popor.

Neemia ne învață că restaurarea autorității și a identității aduce binecuvântare.

Estera și Mardoheu au fost implicați în lobby-ul pe lângă autorități pentru a-și salva oamenii.

Iov ne învață să avem încredere într-un Dumnezeu suveran în mijlocul încercărilor.

Psalmii acoperă toată gama de efecte ale condiției umane și ale dreptății lui Dumnezeu.

Proverbele au fost scrise pentru instruirea „prinților” cum să guverneze atunci când devin „regi”.

Eclesiastul vorbește despre înțelepciunea necesară în conducere.

Cântarea lui Solomon descrie prioritățile noastre relaționale.

Isaia descrie Mântuitorul care vine și Împărăția Sa – ridicarea unui guvern care nu va avea sfârșit.

Ieremia ilustrează nevoia de a vorbi adevărul cu putere.

Plângerile lui Ieremia arată modul în care Dumnezeu poate folosi o națiune pentru a o pedepsi pe alta.

Ezechiel descrie cum râul din Templu vindecă națiunile.

Daniel demonstrează că oamenii lui Dumnezeu pot fi chemați să guverneze în culturi străine și păgâne. Cu Daniel vedem cum integritatea este legată de identitate și cum rolul profeticului este important pentru puterea guvernamentală. Cartea ne arată că stăpânirea lui Dumnezeu acoperă toate împărățiile, toate imperiile și întregul pământ.

Osea atacă hedonismul și abuzul de avere.

Ioel contestă conștiința publică.

Amos expune conducătorii ipocriți.

Obadia afirmă că justiția nu poate fi ocolită.

Iona vorbește despre responsabilitatea dincolo de granițele propriului grup rasial și etnic.

Mica subliniază importanța moralității și a integrității.

Naum explică cum libertatea poate aduce atât binecuvântări, cât și blesteme unei națiuni.

Habacuc vorbește despre grija lui Dumnezeu pentru cei săraci.

Țefania leagă credința cu acțiunea și cere o identitate clară.

Hagai își ordonează prioritățile sociale în lumina sfințeniei lui Dumnezeu.

Zaharia reafirmă autoritatea absolută a lui Dumnezeu.

… și Maleahi avertizează despre complacere și idolatrie în viața unei națiuni.

Cristian Galea,
Candidat pentru funcția de Primar al Municipiului Arad din partea Partidului Alternativa Dreaptă

 

Baptiștii din România - Pionierii - Mihai Ciucă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.