Care sunt trăsăturile principale pe care le considerați esențiale pentru un leadership eficient? Ați include aici calități precum viziunea, curajul, determinarea, perseverența, carisma, abilitățile de comunicare și inteligența? Dar ce părere aveți despre trăsăturile de caracter precum onestitatea, integritatea, generozitatea și smerenia?
Din punctul meu de vedere ar trebuie să iasă în evidență o calitate care, probabil, nu ar fi menționată în topul listelor multor oameni: dragostea. Aici nu fac referire la ceea ce ne trece de obicei prima oară prin minte – emoții, romantism, sentimente centrate pe sine care pot dispărea la fel de repede precum apar. Nu, ci mă refer la dragostea care servește la modelarea pozitivă a culturii corporative a unei organizații.
Prin cultura corporativă fac referire la convingerile care afectează comportamentele, determinând modul în care interacționează angajații și conducerea unei companii. Cercetările au descoperit faptul că 73% dintre angajați nu cred în valorile organizației lor. 77% din ceilalți 27% care cred în valorile organizației, nu le pot aplica la locul de muncă. Aceasta este o deconectare serioasă angajat/angajator, care limitează productivitatea.
Dragostea – care se străduiește să pună pe primul loc nevoile și interesele celorlalți, căutând tot ce e mai bun – poate face diferența și poate transforma total cultura unei organizații. Cartea mea, Love As a Management Practice, explică puterea de motivare pe care dragostea o are la locul de muncă. Iată câteva dintre beneficii:
- Beneficiul moral: Dacă sunt tratați cu dragoste, colegii de muncă experimentează o satisfacție personală sporită la locul de muncă.
- Beneficiul responsabilizării: Angajații care se simt iubiți acționează mai responsabil, sunt mai buni administratori ai timpului și resurselor și generează rezultate din ce în ce mai bune.
- Performanța produsului/serviciului: Angajații iubiți sunt din ce în ce mai motivați să depună cele mai mari eforturi pentru misiunea organizației, astfel clienții beneficiază de produse și servicii mai bune.
- Satisfacția clientului: Dacă mulțumirea de la locul de muncă este îmbunătățită ea are ca rezultat un răspuns mai satisfăcător la nevoile clienților interni și externi.
- Randamentul investițiilor: Acesta este efectul net în creșterea unei forțe de muncă productive, care este tratată bine.
Toate acestea duc la cel mai mare beneficiu dintre toate: beneficiul Spiritual. Dragostea, ca practică de management, nu este o frază sau o strategie inteligentă concepută de un consultant de management. Ea este ancorată în Biblie este destinată spre a fi folosită în beneficiul altora și, cel mai important, indică spre Dumnezeu – sursa supremă a iubirii. Luați în considerare următoarele:
Dragostea se concentrează spre exterior
În lucrarea Sa de pe pământ, Isus Hristos ne-a învățat că dragostea trebuie să fie esențială în tot ceea ce facem.
„Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău… să iubești pe aproapele tău [coleg/angajat] ca pe tine însuți” (Matei 22:37-39).
Dragostea îi pune pe ceilalți pe primul loc
O denaturare modernă a iubirii este faptul că punem accentul pe noi înșine – pe ceea ce putem obține noi. Dragostea pe care o descrie Biblia nu este egoistă.
“Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate, dragostea nu pizmuieşte, dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie… nu se mânie, nu se gândeşte la rău,…. Acum dar rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea, dar cea mai mare dintre ele este dragostea” (1 Corinteni 13:4-13).
Dragostea este dorința lui Dumnezeu pentru noi
Adresându-se ucenicilor Săi înainte să fie trădat, să fie judecat și răstignit, Isus le-a dat acestora instrucțiuni directe:
„Vă dau o poruncă nouă: Să vă iubiţi unii pe alţii; cum v-am iubit Eu, aşa să vă iubiţi şi voi unii pe alţii. Prin aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii pentru alţii” (Ioan 13:34-35).
Autor: John Johnson
Da ….așa fac . Tratez oamenii cum as dori sa fiu tratata