Popularul retailer chinez de fashion online ține prima pagină a ziarelor pentru că oferă haine imprimate cu referințe biblice.
Cel mai bine vândut hanorac de pe Shein are o referință din Psalmul 118:6 cu font mare pe spate și un logo cu aceeași referință cu font puțin mai mic pe față.
Referința biblică este: „Faith over Fear. The Lord is on my side, I shall not fear, what can man do to me?” (Credința învinge frica. Domnul este de partea mea: nu mă tem de nimic, ce pot să-mi facă niște oameni?) și se află în secțiunea numită «EZWear».
Acea secțiune are mai multe modele urbane, o îmbrăcăminte destinată generației Z, cei născuți la sfârșitul anilor ’90 și începutul anilor 2000, care sunt totuși căutate de persoane de diferite vârste.
Unele pulovere, topuri și tricouri prezentate pe site-ul retailerului chinez au diverse mesaje motivaționale, dar există și unele cu versete biblice și expresii creștine.
Un alt articol popular este o flanelă pe care scrie: „God with us” (Dumnezeu cu noi).
„Boom-ul” creștinismului
Janira Planes, un analist al tendințelor din social media, meme-uri și cultura internetului, a declarat pentru ziarul spaniol El Confidencial că „la început poate părea surprinzător că un magazin precum Shein are așa ceva”, dar „se potrivește perfect cu noile tendințe pe care le-am văzut pe internet”.
Ea a menționat așa-numitul „boom al creștinismului” în mediile digitale care „a crescut mai ales ca fenomen pop și a fost alimentat de un activism care a creat comunități online puternice”.
Planes a explicat că această situație este mai vizibilă în Statele Unite, unde există zeci de site-uri web care nu doar evanghelizează, ci și vând tot felul de produse imprimate cu mesaje creștine.
Un exemplu este baschetbalistul profesionist Jonathan Isaac, care joacă pentru Orlando Magic și este creatorul Unitus, o marcă care în 2023 a lansat pantofi de baschet cu modele creștine.
Creștere bruscă și rapidă
Creșterea Shein a fost bruscă încă de acum 5 ani și mulți cred că se datorează pandemiei, deoarece vânzările au crescut.
Potrivit Statista, Shein a încheiat anul 2023 pe prima poziție, cu un venit de aproximativ 702 milioane de euro, urmat de Zara și Zalando.
Creșterea Shein a fost, de asemenea, exponențială, deoarece în 2019 a închis cu o capitalizare de piață de 5 miliarde de dolari americani, iar până la închiderea anului 2022, și-a multiplicat deja valoarea cu 20, ajungând la 100 de miliarde de dolari.
Sursa: Evangelical Focus