Un număr tot mai mare de biserici din Statele Unite ale Americii încep să adopte inteligența artificială în diferite departamente ale slujirii lor, însă liderii religioși rămân reticenți în utilizarea acestei tehnologii pentru pregătirea predicilor. Potrivit unui raport recent privind utilizarea tehnologiei în biserici, realizat de Pushpay în parteneriat cu Engiven și Checkr, inteligența artificială este utilizată în majoritatea bisericilor pentru sarcini administrative și de comunicare, dar nu și pentru elaborarea conținutului pastoral, cum ar fi predicile sau devoțiunile, relatează Christian Today.
Studiul, intitulat „State of the Church Tech 2025”, se bazează pe date colectate de la aproximativ 8.000 de lideri religioși, în februarie 2025, și evidențiază faptul că, deși adoptarea inteligenței artificiale a crescut semnificativ, utilizarea acesteia se limitează, în continuare, la activitățile administrative și la generarea de materiale de comunicare, precum e-mailuri, imagini sau postări pe rețelele sociale. De asemenea, raportul subliniază că, deși tehnologia este folosită pentru a îmbunătăți eficiența operațională, utilizarea inteligenței artificiale în domeniul spiritual este încă una rezervată.
„Deși adoptarea inteligenței artificiale a crescut, liderii religioși rămân reticenți în a o folosi pentru crearea de conținut pastoral”, afirmă cercetătorii care au realizat studiul. Anul trecut, spune cercetătorii, mai puțin de un sfert dintre utilizatorii inteligenței artificiale au folosit tehnologia pentru a dezvolta predici, devoțiuni sau idei pentru îngrijirea pastorală. Tendința se menține și în prezent, în ciuda adoptării pe scară largă a acesteia și în alte domenii. Ei consideră că această tehnologie nu este văzută ca un instrument pentru crearea de predici sau mesaje spirituale, ci mai degrabă ca un mijloc de îmbunătățire a operațiunilor administrative ale bisericii și de facilitare a comunicării cu membrii comunității.
În ciuda acestei rețineri în fața folosirii inteligenței artificiale în domeniul spiritual, majoritatea liderilor bisericii utilizează totuși tehnologia pentru a răspândi mesajele religioase într-un mod mai rapid și mai eficient. Aceștia au recunoscut beneficiile utilizării inteligenței artificiale în generarea și distribuirea materialelor de comunicare – inclusiv postări pe rețelele sociale și materiale vizuale – care ajută la promovarea mesajelor religioase într-un mod accesibil și ușor de înțeles pentru membrii comunității.
